Forefront lanserar ett nytt löfte och en ny visuell identitet

Forefront Consulting Group (Forefront) växer och vill förstärka koncernens ambition med ett nytt löfte – ”Delade visioner. Större ambitioner” – och tillsammans med detta förstärka företagets strategi med en ny visuell identitet. Löftet tar avstamp i det som är centralt för Forefront, att se alla sina relationer med kunder, medarbetare och partners som nära partnerskap. Att tydliggöra det värde som Forefront skapar tillsammans med sina kunder och medarbetare.

Delade visioner. Större ambitioner.

Forefront har sedan starten 2008 vuxit stabilt och består idag av fler än 530 anställda. Företaget fortsätter att växa med en tydlig strategi; att vara en Performance Partner till sina kunder. Idag består Forefront av fyra bolag som omfattar IT och -managementkonsulter, förvaltning, kompetensutveckling och underkonsulter. Forefront lanserar nu ett nytt löfte och en ny visuell identitet för att fortsätta skapa förutsättningar för att kunder ska lyckas med sin digitaliseringsresa, samt för att ge sina medarbetare Sveriges bästa arbetsplats.

”Vårt nya löfte till marknaden, 'Delade visioner. Större ambitioner', är ett resultat av vår strävan att gå bortom att bara leverera tekniska lösningar. Vi vill fortsätta skapa äkta partnerskap med våra kunder och arbeta tillsammans för att förverkliga deras visioner och uppnå större ambitioner tillsammans", säger Johan Pettersson, CEO på Forefront.

Framåtrörelse

Forefronts nya visuella identitet innefattar en ny logotyp samt en helt ny grafisk design. Den nya logotypen är dynamisk och representerar företagets konstanta framåtrörelse. Ledorden för den nya visuella identiteten är nyfikenhet, energi, spets och värme.

”Den nya identiteten är ett uttryck för vår nyfikenhet, vår energi som driver innovation, vår spetskompetens som levererar högkvalitativa lösningar och vår värme. Identieteten uttrycker också vår fortsatta ambition att  genom att bygga starka och genuina relationer med  både kunder,  och medarbetare och partners. Tillsammans symboliserar våra nya färger det kunskapsföretag vi är, både med bredd och spets.” säger Nadia Abouda, Marknadschef på Forefront.

Det här är Forefront

Forefront är ett verksamhets- och IT-konsultbolag med drygt 530 anställda. Med kontor på 10 orter i Sverige samt ett i Chicago, USA hjälper de verksamheter i olika branscher att blicka framåt, ta större kliv, tänka en vända till, och bygga broar mellan människa och teknik.

”Vårt nya löfte och vår nya visuella identitet innebär inte att vi förändras som företag. Det handlar om att tydliggöra våra värden som koncern, ett Forefront, och vår ambition framåt. Vi är övertygade om att vi kommer att stärka vår position och ambition att vara en ledande aktör inom IT-konsultbranschen som Performance Partner till våra kunder och som Sveriges bästa arbetsgivare.” säger Johan Pettersson.

För mer information och kontakt: 
Johan Pettersson, CEO Forefront
Nadia Abouda, Marknadschef Forefront

Nyfiken på oss?

Kul! Vi är nyfikna på dig med. Hör av dig så lär vi känna varandra.